TUATARA has launched a new platform to revolutionise marketing in Oman
Start nowej platformy, która zrewolucjonizuje marketing w Omanie
7 minPOZOSTAŁO

Start nowej platformy, która zrewolucjonizuje marketing w Omanie

Innowacyjna platforma reklamowa, umożliwiającą tworzenie wysoce precyzyjnych kampanii marketingowych w oparciu o analitykę zdarzeń w czasie rzeczywistym oraz przetwarzanie Big Data wprowadza nową jakość w dziedzinie marketingu.

TUATARA has launched a new platform to revolutionise marketing in Oman

TUATARA rozpędza API economy w kraju i zagranicą

W grudniu 2017 roku TUATARA zaistniała w mediach jako partner Alior Bank SA w realizowanej przez bank strategii „Cyfrowy buntownik”. Elementem strategii jest rozpoczęcie wymiany zasobów informacyjnych w duchu API Economy. Otwarty system bankowości to perspektywa współpracy z partnerami z różnych branż, dająca każdemu z podmiotów wymierne korzyści biznesowe, ale także możliwość oferowania unikalnego portfela usług zaspokajających rosnące potrzeby konsumentów.

Wierzymy, że otwarcie na współpracę z partnerami za pośrednictwem nowoczesnych narzędzi gospodarki cyfrowej, doda skrzydeł rozwojowi API Economy w Polsce. Uruchamiamy właśnie projekt w jednym z krajów Zatoki Perskiej, który udowadnia, że współpraca między podmiotami z różnych branż owocuje nie tylko pozytywnym wpływem na rozpowszechnianie kultury innowacyjności, ale także tworzy nowe źródła przychodu dla każdego z uczestników wymiany Bogdan Nowopolski
Chief Executive Officer TUATARA

W marcu 2018 roku zapowiedź Prezesa ujrzała światło dzienne i została oficjalnie ogłoszona w Omanie podczas uroczystej konferencji prasowej.

TUATARA Oman

TASIL – stworzony by uszczęśliwiać klientów

We współpracy z Omantelem, pierwszym i wiodącym dostawcą zintegrowanych usług telekomunikacyjnych w Omanie, TUATARA uruchomiła wyjątkową i innowacyjną platformę reklamową – TASIL, opierającą się na fundamencie stanowionym przez produkt własny firmy – RETIXA. TASIL umożliwia reklamodawcom prowadzenie kampanii marketingowych, których główną przewagą jest interakcja z klientem w czasie rzeczywistym. Badania pokazują, że 71% konsumentów chętniej odpowiada na wiadomości o treści dostosowanej do ich zainteresowań i nawyków zakupowych, a aż 46% rozumie, że personalizowanie komunikatu pozwala ograniczyć niechciane reklamy[1]. Dlatego właśnie TASIL, wykorzystując dane lokalizacyjne oraz profil behawioralny klientów, pozwala na wysyłanie ofert dostosowanych do ich potrzeb, maksymalizując tym samym szanse na sukces kampanii.

Precyzyjne ukierunkowanie komunikatów jest możliwe dzięki synergii analityki Big Data i zaawansowanych algorytmów czasu rzeczywistego, stworzonych przez firmę TUATARA oraz bezpiecznie przetwarzanych, zanonimizowanych danych telekomunikacyjnych. Odpowiednio przetwarzane dane, zebrane przez operatora sieci komórkowej, zostają następnie wykorzystane do tworzenia filtrów i segmentów klientów, które umożliwiają przygotowanie precyzyjnej kampanii reklamowej. Dzięki platformie TASIL każda firma w Omanie będzie miała szansę poprawić komunikację ze swoimi klientami.

Mobile – najefektywniejszy kanał dla marketingu czasu rzeczywistego

Wzrost popularności wykorzystania reklamy w kanale mobilnym stanowi trend globalny. Wyniki prowadzonych na świecie badań wskazują, że 94% osób szuka informacji dotyczących lokalnej oferty na smartfonie a 90% z nich w wyniku tych poszukiwań podejmuje działania. 35% mobilnego segmentu konsumentów dokonuje zakupu poprzez smartfony, a 32% tej grupy zmienia decyzję o zakupie w sklepie stacjonarnym, przeglądając oferty w kanale mobilnym[2]. Niemniej jednak decyzja o zbudowaniu nowej usługi właśnie w kanale mobilnym została podjęta przede wszystkim na podstawie danych z rynku lokalnego. Dane pokazują, że prawie 82% Omańczyków od tradycyjnego druku woli czytanie na ekranach smartfonów[3]. Dlatego też TUATARA wybrała kanał mobilny jako najbardziej efektywny i rozwojowy do zastosowania mechanizmów reklamy w czasie rzeczywistym.

Targetowanie – precyzyjniej niż kiedykolwiek

Platforma TASIL oferuje szeroką gamę predefiniowanych filtrów, które umożliwiają doskonałe dopasowanie wysyłanych ofert do potrzeb klientów. Marketingowiec ma zatem możliwość skonfigurowania kampanii opartej na fizycznej odległości klienta od wybranego punktu sprzedaży w czasie rzeczywistym, z dokładnością do sekund, może też skierować komunikat do określonej grupy wiekowej, płci, narodowości czy klientów charakteryzujących się różnym stopniem siły nabywczej. Na takie targetowanie pozwalają dostępne podczas konfiguracji kampanii filtry, ale TASIL oferuje jeszcze więcej.

W oparciu o analizę zachowań klienta tworzy segmenty behawioralne, które pozwalają na jeszcze precyzyjniejszy wybór grupy docelowej. Segmenty behawioralne identyfikują między innymi klientów, którzy aktywnie poszukują samochodu lub domu, interesują się modą, technologią, muzyką, sportem, zdrowym trybem życia czy też tych, którzy często robią zakupy. Specjaliści od marketingu otrzymują więc doskonałe narzędzie łatwego i szybkiego komunikowania się z klientami w niespotykanym dotąd wymiarze na podstawie danych, których nie może zapewnić żadna inna platforma reklamowa.

TASIL Plus – recepta na sukces

W odpowiedzi na najbardziej zaawansowane potrzeby reklamodawców TUATARA przygotowała dodatkowe, świadczone indywidualnie, usługi, które pozwalają na maksymalizację wyników kampanii prowadzonych w ramach platformy TASIL. TASIL PLUS oferuje użytkownikom analitykę, raporty, dodatkowe filtry i szeroki zakres usług świadczonych przez agencję interaktywną. TASIL PLUS składa się z trzech modułów. TASIL+ANALYTICS to możliwość skorzystania z raportów i analiz, przygotowanych zgodnie z wymaganiami użytkownika. TASIL+ANALYTICS pomoże odpowiedzieć na pytania dotyczące codziennych przyzwyczajeń klientów, ich zainteresowań, szczegółowych planów zakupowych czy siły nabywczej. TASIL+TARGETING oferuje niemal nieograniczoną możliwość konfiguracji filtrów i segmentów, dostosowanych do specyficznych potrzeb reklamodawcy. TASIL+DIGITAL obejmuje usługi digital marketingu – od planowania strategicznego i definiowania kanałów komunikacji, przez konfigurację kampanii, po śledzenie wyników i rekomendacje najefektywniejszego rodzaju kampanii dla każdego biznesu – realizowane przez doświadczonych specjalistów od marketingu, strategów oraz dyrektorów kreatywnych, znających TASIL od podszewki. TASIL+DIGITAL to także usługi deweloperskie, graficzne i copywriterskie, które pozwolą na realizację kampanii wielokanałowych skupionych na osiągnięciu najlepszego poziomu doświadczenia klienta. Moduły mogą być używane osobno, łącznie lub w dowolnej kombinacji. TASIL PLUS zapewni sukces każdej kampanii.

Monetyzacja danych – pomysł i realizacja

TASIL to wyjątkowy model monetyzacji danych, łączący różne branże i tworzący nowe możliwości biznesowe.

Sądzę, że w przyszłości TASIL ma szansę stać się ogniwem, łączącym przedstawicieli takich branż jak operatorzy telekomunikacji, banki, sprzedawcy detaliczni, dostawcy treści internetowych i ekosystemu Programmatic Advertising, zapoczątkowując nowy model współpracy w duchu API Economy Krzysztof Goworek
Chief Innovation Officer TUATARA

Efekt sieciowy zapewnia wzrost wartości płynącej ze współpracy wraz ze wzrostem liczby podmiotów. Innymi słowy, im więcej partnerów udostępniających swoje źródła danych dołączy do platformy, tym większe korzyści ma szansę uzyskać każdy z nich.

TASIL – przyszłość marketingu czasu rzeczywistego

TUATARA uważa, że kanał mobilny jest nadal niedoceniany i można go wykorzystać w znacznie bardziej skuteczny sposób. Jest to jedyny kanał, który daje szerokie możliwości w zakresie interakcji z klientami w czasie rzeczywistym, uwzględniając kontekst tego, gdzie się znajdują i co właśnie robią. Rozwój integracji danych partnerów w ramach platformy, która w rezultacie może zaoferować klientom zupełnie nowe rozwiązania, jest modelem zwróconym w przyszłość.

Niektórzy twierdzą, że będąc częścią globalnej gospodarki, pozwalamy zacierać się granicom między branżami, co prowadzi do wzrostu konkurencji. Przeciwnie, jestem zdania, że globalna gospodarka generuje nowe źródła przychodów. Ten, kto pierwszy sobie to uświadomi i mądrze wykorzysta, ma szansę zdobyć przewagę konkurencyjną. Europejskie firmy stopniowo zaczynają już zdawać sobie z tego sprawę, ale w krajach Zatoki Perskiej, gdzie dobre relacje i owocna współpraca stanowią fundament każdego dobrze prosperującego biznesu, projekt oparty właśnie na współpracy ma tym większą szansę odnieść sukces Krzysztof Goworek
Chief Innovation Officer TUATARA

TASIL to marka o globalnych aspiracjach. Rozwiązanie zaprojektowano tak, aby mogło zostać w łatwy sposób dostosowane do różnorodnych czynników kulturowych i ekonomicznych, a także sprawnie wdrożone w kolejnych krajach. TUATARA jest przekonana, że platforma TASIL, która już dziś wprowadza znaczące zmiany w Omanie, ma duże szanse zrewolucjonizować marketing na całym świecie.

[1] Marketing Dive Study, 2016
https://www.marketingdive.com/news/study-71-of-consumers-prefer-personalized-ads/418831/

[2] Mapped Out – Location Data Explained, Mindshare, 2016
http://www.mindshareintheloop.com/home/2016/02/03/mapped-out-mobile-location-data-explained/

[3] Media Consumption Survey, Mediate, 2016
http://mediate-oman.com/media-scene-2016-17/

Spodobało Ci się?