TUATARA NA NAJBARDZIEJ PRESTIŻOWEJ KONFERENCJI IT NA ŚWIECIE

FB_IBMthink2019.png

Read the text in English here

Przed nami wyjątkowe wydarzenie w branży IT i w biznesie, IBM THINK 2019. Ponad 30 000 uczestników będzie miało okazję spotkać nas 14 lutego w San Francisco. O czym będziemy mówić?

PLATFORMA MONETYZACJI DANYCH

TASIL — stworzona przez firmę TUATARA platforma monetyzacji przy zastosowaniu przetwarzania ogromnych ilości danych w czasie rzeczywistym już od prawie roku działa w Omanie. Zaprojektowana w oparciu na oprogramowaniu IBM, z wykorzystaniem głębokiej wiedzy branżowej oraz zapewniająca najwyższy poziom bezpieczeństwa danych, platforma TASIL przekształca dane operatora telekomunikacyjnego w wartość biznesową.

TASIL TO REWOLUCJA W MARKETINGU CYFROWYM

Samoobsługowa platforma TASIL może być wykorzystywana przez klientów biznesowych operatora, umożliwiając im przeprowadzanie hiperprecyzyjnych, wielokanałowych kampanii marketingowych działających w czasie rzeczywistym. TASIL oferuje klientom filtry i segmenty behawioralne, które na podstawie danych o użytkownikach usług telekomunikacyjnych (demograficznych, informacji o lokalizacji czy zwyczajach), dostarczają TASILowi wskazówek, umożliwiających znalezienie odpowiednich odbiorców dla konkretnej kampanii.

W praktyce oznacza to, że TASIL umożliwia na przykład kawiarni wysłanie zaproszenia na kawę kobietom, które często robią zakupy i które właśnie przechodzą obok. Dokładne mierzenie konwersji z reklamy pozwala także na precyzyjne retargetowanie grupy odbiorców w innych kanałach komunikacji, np. w social mediach.

MODELE BIZNESOWE OPARTE NA MONETYZACJI DANYCH

W listopadzie 2018 roku MIT Sloan Management Review opublikował klasyfikację modeli biznesowych monetyzacji danych. Autorzy wyszczególniają trzy modele zewnętrznej monetyzacji:

  • data as a service – anonimowe, zagregowane dane sprzedawane są pośrednikom lub klientom końcowym, np. operatorzy telekomunikacyjni sprzedają dane dotyczące lokalizacji swoich klientów samorządom lokalnym, które dzięki temu mogą lepiej planować systemy zarządzania ruchem drogowym. Detaliści (np. Kroger) sprzedają dane zgromadzone za pomocą karty lojalnościowej producentom żywności, którzy na ich podstawie lepiej rozumieją potrzeby i zachowania zakupowe swoich klientów.

  • insight as a service – dane firmy łączone są z danymi z zewnętrznych źródeł i przy wsparciu modeli analitycznych powstają wnioski biznesowe. AkzoNobel (producent farb, produktów farmaceutycznych i chemicznych) stworzył model, który umożliwia armatorom uzyskanie oszczędności na paliwie i redukcję emisji dwutlenku węgla w zależności od zastosowanej farby na statku. Model, udostępniony za pomocą aplikacji mobilnej, pozwala na porównanie różnych scenariuszy i optymalizację inwestycji armatora.

  • analytics-enabled platform as a service – najbardziej skomplikowany z modeli, oferujący jednocześnie największą wartość klientowi końcowemu. Firmy udostępniają na platformie chmurowej dane, które, dzięki zastosowaniu zaawansowanych algorytmów analitycznych przetwarzania w czasie rzeczywistym, są wzbogacone, dostosowane do potrzeb klienta i możliwe do użycia w modelu self-service. Platforma Predix, stworzona przez GE dostarcza zintegrowane i oparte na technologii systemy zarządzania energią (EMS). Dzięki Predix firma GE udostępnia klientom analizę predykcyjną i preskryptywną dotyczącą zużycia energii i konserwacji, co pozwala na obniżenie kosztów poprzez uproszczenie procesów energetycznych.

Stworzona przez nas platforma monetyzacji danych TASIL jest przykładem zastosowania trzeciego modelu monetyzacji, w praktyce i z sukcesem. Model został powołany do życia wspólnie z operatorem telekomunikacyjnym, jednak TASIL to rozwiązanie dla firmy z niemal dowolnej branży, która posiada duże ilości danych o klientach i chce uczynić z nich dodatkowe źródło przychodu z zachowaniem wysokich standardów ochrony danych indywidualnych klientów.

ROZPOZNAWALNOŚĆ

TUATARA została zaproszona przez IBM nie tylko jako znawca tematu monetyzacji danych w modelu applied data z praktyczną wiedzą w tym zakresie, ale również jako ekspert, mogący przedstawić największym firmom na świecie swój pomysł na czwarty, wizjonerski model monetyzacji danych. O czwartym modelu monetyzacji danych będziemy mówić na jednej z największych konferencji biznesowych na świecie.

IBM-konf_blog.png

IBM Think odbędzie się w tym roku w malowniczym San Francisco. Od 12 do 15 lutego 2019 ponad 30 000 uczestników będzie miało okazję wysłuchać ponad 2 000 biznesowych i technicznych sesji prowadzonych przez najlepszych specjalistów i innowatorów z całego świata. Spektrum poruszanych tematów jest niezwykle szerokie – od chmury, przez Blockchain, IoT, Quantum Computing, sztuczną inteligencję, po wykorzystanie Big Data i najnowszych technologii w biznesie.

O nowym modelu i pionierskim rozwiązaniu podczas wystąpienia Effective real-time marketing and data monetisation based on combined data from multiple industries, w czwartek 14 lutego, w godzinach 15:30- 16:10 (GMT-8), w ramach sesji 1873A (sala 302, p. 3, Moscone South) opowie Krzysztof Goworek, Chief Innovation Officer, TUATARA.

Serdecznie zapraszamy do rejestracji, uczestnictwa i śledzenia wydarzenia IBM Think 2019!