TRANSFORMACJA CYFROWA Z WYKORZYSTANIEM INNOWACJI

01_ThinkSummit2019_01pl.png

Przeczytaj wpis po angielsku.

W TUATARZE mamy jedną misję – chcemy pomagać innym firmom rozkwitnąć w cyfrowej gospodarce. I żeby nie było to tylko pustym sloganem, robimy to poprzez dostarczanie użytecznych rozwiązań i wspólne przekraczanie oczekiwań klientów. Trzymamy się ustalonego planu, dzięki realizowanym projektom, pomysłom i strategiom. Czasami udaje nam się też znaleźć czas na podzielenie się częścią z nich.

THINK SUMMIT – INSPIRUJE LUDZI DO MYŚLENIA

17 września warszawskie Muzeum Wódki zmieniło się na w polskie San Francisco. Wszystko to za sprawą największej konferencji IBM w Polsce. Na Think Summit zostali zaproszeni przedstawiciele różnych branż, od technologii, przez sztukę, design, naukę, a nawet gastronomię. Została dla nich stworzona przestrzeń, w której mogli wymienić się swoimi innowacyjnymi pomysłami. Uczestnicy mogli posłuchać prezentacji na temat zmian środowiskowych, etyki, czy utrzymaniu konkurencyjności we współczesnym świecie. Większość prezentacji dotyczyła przede wszystkim technologii i tego, jak nadążyć za ciągle rozwijającym się światem.

DIGI CAR JAKO PRZYKŁAD INNOWACJI I DIGITALIZACJI

Transformacja cyfrowa była jednym z głównych tematów naszej prezentacji o projekcie, który przeprowadziliśmy wraz z jednym z naszych klientów. Marta Kozłowska, Product Owner z Santander Consumer Banku oraz Michał Żuchowski, nasz Lider Transformacji Cyfrowej, udowodnili jak duże znaczenie w transformacyjnych projektach ma dobra współpraca w duchu metodyki agile. Głównym celem projektu Digi Car była optymalizacja i automatyzacja wszystkich etapów procesu sprzedaży leasingu. System miał też za zadanie szybko proponować nowe oferty klientom, a także zwiększyć dochody ze sprzedaży. Pierwsza faza projektu zakończyła się sukcesem skracając cały proces leasingowy do 2 minut.

01_ThinkSummit2019_02pl.png

Oczywiście, nie spoczęliśmy na laurach! Poza przedstawieniem przebiegu prac nad kolejnymi fazami projektu Digi Car, zaprezentowaliśmy naszą wizję komunikacji z klientem. Wprowadziliśmy do procesu leasingowego inteligentnego bota, którego nazwaliśmy “actionbotem”. Dzięki algorytmom AI i NLP nasz “actionbot” oferuje swoją pomoc klientom. Jak? Reaguje na akcje użytkowników wewnątrz portalu i automatycznie, bazując na rozmowie z klientem, uzupełnia formularz, niezbędny do zakończenia procesu. Bot może też odpowiadać na akcje użytkownika i dodatkowo proponować mu inne usługi, albo po prostu przekazywać informację o innych produktach, które mogą nie być tak łatwo zrozumiałe.

Najważniejszą zaletą “actionbota” jest to, ze jest on gotowym do implementacji rozwiązaniem, które może zintegrować się z dowolną aplikacją lub stroną internetową po stronie klienta. Dzięki niemu te wszystkie skomplikowane produkty stają się łatwiejsze do zrozumienia. Pozwala też łatwo wprowadzać nowe funkcjonalności, pierwotnie niezaprojektowane w kanale. Nasz bot jest zawsze gotowy do nauki, zapamiętuje wszystkie informacje, nie bierze urlopów i nie prosi o podwyżkę.

CHATBOTY I ICH PRZYSZŁOŚĆ

W temacie chatbotów mieliśmy też trochę więcej do powiedzenia. Nasz Chief Technology Officer, Tomasz Kostrząb, jest ekspertem w wielu dziedzinach, boty to zdecydowanie jedna z nich. Dlatego też został zaproszony do udziału w debacie na temat przyszłości tej technologii.

Actionbot jest czymś więcej niż tylko czatem

Tomek podzielił się zarówno swoim prywatnym, jak i zawodowym, doświadczeniem z chatbotami i voicebotami. Zwrócił uwagę na wyzwania, które stoją przed tą technologią. Dla niego jednym z ważniejszych problemów było zrozumienie mowy potocznej oraz transkrypcji języka arabskiego. Wykorzystanie chatbotów do zwiększenia przychodów klienta jest dla Tomka dużo istotniejsze, niż tworzenie ich w ramach spełniania funkcji rozrywkowej. Nasz “actionbot” jest idealnym przykładem takiego zastosowania i jesteśmy z niego niezwykle dumni.

Jeśli chcesz dowiedzieć się czegoś więcej na ten temat – napisz do nas!